Haber

Opel Corsa B 30 yaşında!

Opel1993’ten 2000’e kadar üretilen ikinci nesil Corsa modeli, 2023 yılı itibariyle 30. yılını kutluyor.

Opel Corsa, . 1982’deki lansmanından bu yana üretilen 14,5 milyondan fazla birim ile Corsa, 2021’de İngiltere’nin en çok satan arabası ve son 2 yılda Almanya’nın en popüler küçük arabası oldu. Yenilenen Opel Corsa ise 2023’ün son çeyreğinin prestijiyle Türkiye yollarında buluşmaya hazırlanıyor.

Yeni Corsa, Corsa Elektrik adı altında iki farklı pil seçeneğiyle ilk kez elektrikli olarak satışa çıkıyor. Ayrıca Corsa’nın 2019’da küçük otomobil segmentinde tanıttığı uyarlanabilir Intelli-Lux LED® Matrix farlar da optimize edildi. Opel Corsa’yı bu kadar büyük bir başarıya götüren belki de en değerli unsur; Daha üst sınıflarda görmeye alıştığımız yeniliklerin kompakt segment alıcılara uygun fiyata sunulabileceği gösteriliyor.

Üst sınıfın B segmentindeki yeniliklerin sunumu ikinci nesil Corsa için de geçerliydi. 1982 yılında tanıtılan Corsa A’nın büyük lansmanından sonra bundan tam 30 yıl önce lanse edilen Corsa B, bu anlayışta bir adım daha ileri gitti. Amaç, elbette, selefinin başarısını daha da ileriye taşımaktı. Güvenlik konusunda yeni standartlar belirleyen tasarım ve özelliklerinin yanı sıra üst düzey konfor ve pratik kullanımı ile dünya çapında büyük başarılara imza atmıştır. Öyle ki Corsa B, 2000 yılına gelindiğinde 4 milyon satış sınırını aşmıştı. Corsa B, 1993 yılının prestijiyle Eisenach’ta üretilen ilk Corsa olarak yeni bir dönem başlattı.

Daha yuvarlak tasarım kodları

Hideo Kodama liderliğindeki tasarımcılar, Corsa B için yola çıktıklarında önemli bir risk aldılar. Köşeli Corsa A’nın büyük başarısına rağmen Rüsselsheim, Corsa B’yi kadınlar için daha çekici hale getirmeye karar verdi. Bunun üzerine Hideo Kodama işe koyuldu ve farları iri gözleri andıran çok daha yuvarlak, daha yumuşak tasarım çizgilerine sahip bir Corsa tasarladı. Pürüzsüz, yuvarlak formlar, birkaç yıl önce sansasyonel Junior konseptinden ilham aldı. Ancak yuvarlatılmış tasarım çizgileri sadece görsel bir unsur değil aynı zamanda sürüş açısından da değerli bir kazanım sağlıyordu. Modelin aerodinamiği iyileştirildi ve yakıt tüketimi de azaldı.

Bunlara ek olarak; 3 ve 5 kapılı modellerin tasarım farkı da dikkat çekiciydi. Tasarımcılar benzersiz karakterlere sahip iki farklı model ortaya çıkardı. 3 kapılı versiyona coupe tarzı bir arka kısım ile sportif bir siluet kazandırdılar. 5 kapılı versiyon, daha dik bagaj kapağına sahip aile versiyonuydu. Arka koltuk yolcuları için arka kısım daha genişti. Ayrıca bagaj hacmi maksimum 1.150 litreye kadar artırılabiliyor.

Opel Corsa B, özellikle güçlü çalışma çeşitliliği ile öne çıktı. Eco’dan Swing’e, Joy’dan Sport’a ve GSi’ye kadar 5 farklı donanım seviyesi vardı. Uyumlu kumaş desenleri ve renkleri sayesinde her zevke uygun bir seçenek sunuyordu. Opel, 3 ve 5 kapılı hatchback modellerinin yanı sıra bazı pazarlar için bir station wagon, 4 kapılı bir sedan ve bir pikap olmak üzere farklı versiyonlar da üretti.

Konfor ve güvenlik için yeni standartlar

Corsa A’dan Corsa B’ye geçişte yapılan iyileştirmeler konfora ve daha da önemlisi güvenliğe fayda sağladı. Corsa 10 santimetre büyüyerek yaklaşık 3,73 metre uzunluğa ulaştı. Daha uzun bir dingil mesafesine ve son derece kısa gövde sarkıntılarına sahipti. Bunun dışında ön cam daha da öne çekilmiş ve 5 kapılı modelin arkası daha dik bir açıya sahip olmuş. Tüm bu önlemler, Corsa B’nin baş, omuz ve diz mesafesi ile hareket özgürlüğü açısından sınıfının en iyisi fiyatları sunmasını sağladı. Geniş cam alanlar ve ince sütunlar, aydınlık, havadar bir iç atmosfer yaratmış ve başarılı bir görünüm sağlamıştır. Yanlardaki özel bir ön cam çerçevesi, kötü havalarda bile her yönden net bir görüş sağlamak için yağmur suyunu camlardan uzak tutuyordu. Ayrıca aerodinamik olarak tasarlanan yan ayna gövdesinde, ayna yüzeyinde ve camlarda kir birikmesini engelleyen küçük bir çıkıntı bulunuyordu.

Corsa B, kompakt otomobil segmentinde yeni güvenlik standartları belirliyor. Gövdenin burulma sertliği önceki nesle göre yüzde 40 artmıştı. Bu sınıfta ilk kez yandan çarpma durumunda yolculara ek koruma sağlayan kapılarda çift çelik darbe bariyerleri ve ön koltuklarda mekanik aktif gergili emniyet kemerleri standart olarak sunuluyor. Ayrıca lansmandan kısa bir süre sonra sürücü için tam boy hava yastığı sunulmaya başlandı.

Opel Corsa G Si

Ailenin sportif üyesi Corsa GSi 16V, 1993 yılında yollara çıktı. Dönemin en hızlı Corsa’sı, gövde renginde yan etekler ve tamponların yanı sıra ön ve arka rüzgarlıklara sahipti. Standart donanım ayrıca elektronik kontrollü ABS, zaman göstergesi ve geniş lastikleri içeriyordu. Corsa GSi, 0’dan 100 km/sa hıza 9,5 saniyede çıkabiliyor ve 195 km/sa azami hıza ulaşabiliyordu. Sportif bir şasi ve gazlı amortisörler, performansı yola aktarmaya yardımcı oldu. Sporkoltuklar ve deri direksiyon, kokpitte gerçek bir atmosfer sağlıyordu.

Corsa B kaynakları korur

Opel’in her zaman öncelikleri arasında yer alan sürdürülebilirlik ve kaynak tasarrufu, o yıllarda da sorumlulukların sürüş keyfi ile birleştirilebileceğini gösterdi. Corsa B, yakıt enjeksiyonlu ve katalitik konvertörlü fuel-oil motorları sayesinde verimlilik açısından da standartları belirliyordu. Özellikle 1.2 litrelik (33 kW/45 HP) ekonomik motoruyla Corsa, 1993 yılında yollara çıktığında 3 yıl sonra yürürlüğe girecek olan emisyon standartlarını karşılamayı başardı. ADAC (General German Automobile Club) ve ÖAMTC (Austrian Automobile, Motorcycle and Turing Club) ortalama yakıt tüketimi 4,66 lt/100km olan Corsa Eco, ağırlık ve performans açısından “Avrupa’nın En Ekonomik Otomobili” oldu. Aynı zamanda 1990’ların başında sadece 72 desibellik bir geçiş sesiyle Avrupa’nın en sessiz arabalarından biriydi.

Ayrıca Opel, 1990 yılında otomotiv plastikleri için bir geri dönüşüm döngüsüne sahip olan ilk otomobil üreticisi oldu. Bu bağlamda, artık Corsa B’nin tasarım aşamasında ömrünü tamamlamış araçların geri dönüşümü zaten düşünüldü. Karıştırılmamış plastik kompozitler ve her bileşen için çıkarılması kolay sabitleme teknikleri, geri dönüşüme önemli katkı sağlamıştır. 30 yıl önce Eisenach Fabrikasında başlayan üretim serüveni ile Corsa, Avrupa’nın en modern ve kaynak verimli otomobil fabrikalarından birinde üretildi.

Kaynak: Carmedya.com / Araba

habervarto.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu